André Hoefs Missie en visie Opdrachtgevers
Interim Leiderschap Management Coaching Personal Coaching

Act on Impact

Act on Impact is in 2007 opgericht vanuit de overtuiging dat verbetering moet komen uit de innerlijke motivatie dat het anders kan en moet. In de huidige tijd, waarbij de focus steeds meer op korte termijn lijkt gericht, worden bedrijven en personen meer en meer gestuurd door de waan van de dag. Ze stromen mee in de oneindige stroom van dagelijkse beslommeringen, e-mails, prioriteiten en afspraken.

Om dit allemaal te 'managen' wordt er steeds meer gemeten. Prestatie indicatoren worden bijgehouden in spreadsheets en dienen als uitgangspunt voor de verdere ontwikkeling van bedrijf en medewerker. Binnen bedrijven lijkt het spreadsheet management tot een hogere kunst verheven en is het meten van resultaten op onduidelijke doelstellingen een doel op zichzelf geworden. Door teveel focus op de korte termijn is de oorspronkelijke samenhang tussen visie en doel verdoezeld. Medewerkers herkennen zich steeds minder in de doelstellingen en raken vervreemd van het bedrijf en van hun werk.

"Niets lijkt écht belangrijk...alles moet"

Doelstellingen worden niet gehaald, maar wel steeds verder aangescherpt. De oorspronkelijke SMART doelstellingen worden minder realistisch en ook steeds minder geaccepteerd en gedragen. Managers sturen op afstand vanachter hun PC, de betrokkenheid in de organisatie neemt af evenals het gevoel van eigen verantwoordelijkheid. De sfeer verschuift van ‘ons’ steeds meer naar ‘hen’ en ‘zij’.

Ook als persoon lopen wij onszelf voorbij. De dagelijkse flow van bezigheden die onze aandacht eisen is enorm. We leven in een hectische wereld, waarin al onze zintuigen continu worden gebombardeerd onder een oneindige stroom van externe en interne prikkels. Alles is belangrijk en alles moet. We moeten leven, we moeten genieten en we moeten onze momenten ten volle benutten.

Wat we echter vergeten in deze hectiek is te bepalen waarnaar we eigenlijk op weg zijn.

 

 

 

Duurzame Focus

Maar, als we zo leven in de waan van alledag, waar is dan nog de focus op wat wij eigenlijk willen? In plaats van focus op wat er echt toe doet, houden we met elkaar steeds meer bordjes gelijktijdig hoog. We doen van alles, maar we realiseren daarvan vaak nog niet de helft. Mensen raken gedemotiveerd en -juist daardoor- ook overbelast.

Act on Impact gelooft niet dat het huidige spreadsheet management een duurzame oplossing biedt. Management op alleen cijfers en vanachter een computer is geen mensenwerk meer, terwijl het werk wel moet worden gedaan door mensen. Managers moeten zichtbaar zijn, leiding geven en vooral keuzes durven maken. Ze moeten staan tussen de mensen en niet erboven. Wezenlijk contact binnen alle lagen van een bedrijf zorgt voor een hechte basis van vertrouwen en wederzijds respect. Doelstellingen moeten gebaseerd zijn op de visie en kunnen niet van bovenaf gedicteerd worden als er niet ook van onderaf een acceptatie is en een stevig fundament.

Act on Impact helpt bedrijven en personen die innerlijke motivatie terug te vinden waarvoor ze het eigenlijk allemaal doen. De passie en volharding om de wens of visie tot werkelijkheid te maken, de creativiteit en betrokkenheid dat ieders inzet echt invloed heeft op het gewenste resultaat.

"If you don't know where you are going, you might end up elsewhere."

Een richting is pas een richting als iedereen er hetzelfde beeld bij heeft.

 

 

Verder ...

Het wie wat hoe en waarom van
Act on Impact

Act on Impact


De drijfveer van André Hoefs is om bedrijven en personen te helpen om hun doelen beter te bereiken
André Hoefs

Mensen, vertrouwen, focus, kennis en ervaring, een oorspronkelijke bijdrage aan het oplossen van uw probleem
Missie en Visie

Opdrachtgevers
Gratis rapporten
Contact


Logo en identiteit

Het logo van Act on Impact is gemaakt door idmore.pt, branding and identity. Samen hebben we de visie omgezet naar een logo die enerzijds de letters van het bedrijf vormen, resp. de A en de i, en anderzijds een persoon verbeelden. Het hoofd van die persoon is groen, wat staat voor een duidelijke visie en haalbare doelstellingen. Ook staat de kleur groen voor creativiteit; de gave om ideeën vorm te geven en te concretiseren. De beide armen van de persoon wijzen de weg en reiken tegelijkertijd de hand en bieden daarnaast bescherming en ondersteuning. De impact wordt gesymboliseerd door het logo als geheel te laten zweven binnen het gat dat het heeft geslagen. Het logo zweeft als het ware boven de materie en houdt zo overzicht en focus. De blauwe kleur staat voor geestelijke en spirituele vermogens zoals denken, ideeën en wijsheid.